පිය-පුතු දෙපල රජතුමා හමුවේ – Become a chief, not so easy as become a thief

“මේ මල්මාලා ජනතාවට ම පලන්දල ජනතාවට සේවය කරන්නයි මම හිතං හිටියේ”

ජූනියර් වික්ටරි ජෙම්ස් නෝක්කාඩු කියයි.

“ජනතාවට සේවය කරන්න මහමැතිට ම අදින්න ඕනිය?ඔය තනතුරු පට්ටම් නැතුවත් පුලුවන්නේ සේවය කරන්න.”

මහරජතුමා උත්තර දේ.

“ඒ කතාව කියන් පුලුවන්නේ අර වන්ලීඩර්ටත්, දැන් කොච්චර කල් ඉදන් මහමැතිට අඳිනවද?

“අනික ඔහෙට එක්ස්පීරියන්ස් තියෙනවය ඔය චරිතෙට?”

“මගේ කොල්ල උප මහරජ සෙකට්‍රි ට ඇන්දනේ අවුරුදු 3 ක්ම.ඒ එක්පීරියන්ස් මදි ද  මෙදා පාර මහමැති ට අඳින්න?අර ඌව නාඩගමේ දි සසී ට මහමැතිට අඳින්න දෙනකොට එයාට තිබ්බෙත් ඔය එක්ස්පීරියන්ස් එක විතරමනෙ “

ඒ සීනීයර් වික්ටරි ජෙම්ස්.

“ආ………. ඇයි ඌට තව තිබ්බේ නිළමේ ට ඇඳල පෙරහැරේ ගිහිල්ල එක්ස්පීරියන්ස්.අනික එක්සෙකටිව් මහරජ තනතුර යටතේ ඔය උප මහරජ කියන්නේ නිකම් ම නිකං විකට චරිතයක් විතරයි නේ ඒකේ සෙකට්‍රි වුණා කියන්නේ මහ දෙයක්ය?”

“එහෙම මේ තනතුර බාල්දු කරන්න එපා,ඔබතුමා ට මහරජ චරිතය ලැබුණෙත් උප මහරජ චරිතය කරපු නිසානේ.මේ රටේ හැමදාම මහරජ වෙලා තියෙන්නේ උප මහරජ කෙනෙක් තමයි.”(ෂෙක් මට තිබ්බේ අපේ එකාවත් පොඩි හරි දේවාලෙක නිළමෙ කමකට දාන්න ඒකාලෙම)

“ඒ පාර මුගේ කල්පනාව මගේ රජකමට තට්ටු කරන්න ද?ඒවා කොහෙද පුතෝ මාත් එකක්.මම ගඟ වල් දෙකෙන් ම එහා පොරක්” යයි සිතූ මහරජ තුමා, දීර්ඝ ලෙක්චරයක් දීමට සැරසුණේය.

“මේ රඟපෑම කියන එකේ ඉහලට ම යන්න නම් හොද ඉවසීමක් කැපකිරීමක් කරන්න ඕනි හරිය.දැන් බලන්න මේ මම මහරජ ට අඳින්න මට කොච්චර කල් බලන්න ඉන්න උණෙයි?මතකෙයි කලින් හිටපු සැටී මහාරාජිණිය මට සලකපු හැටි?එක පාරක් මාව මාලු ටැංකියකට දාල තිබ්බ මතකෙයි?ඒකෙ ඉදන් මම මාලු අල්ලන අයට ගෙවල් හදල දෙන්න ගියාම ඒකට වෙනම චරිතයක් දාල වෙන පොරක් ඒකට දැම්ම මතකෙයි?මාව එපා  ඔහේ ගේ අප්පච්චි ම ගන්න ආදර්ශෙට.උප මහරජට අඳින්න සූට් එහෙමත් මහගෙන කීපාරක් චාටර් උණෙයි?හරිය වික්ටරි?”

“ඒ උණාට මට නේ මේපාර වැඩියෙන් ම විසිල් අත්පුඩි හම්බ උණේ”

“වැඩියෙම විසිල් අත්පුඩි ගත්තු කෙනාට මහමැතිට අඳින්න දෙනවයි කියල මම කිව්වේ නෑනේ කොහෙදිවත්”

“එහෙනම් අර අප්පටසිරි ට වයඹ නාඩගමේ මහමැතිට අදින්න දුන්නේ?”

“අප්පටසිරි ගේ කේස් එක වෙනයි නේ.පොර විලමැද බංගලාවෙන් අයින්වෙලා මෙතෙන්ට ඇවිල්ලා ඔහොමවත් නැති උනොත් චාටර් වෙනවා නේ.පව්නේ.අනික පොරට එක්සපීරියන් එහෙමත් හොදට තියෙනවනේ.”

“කලින්ම ඔය කතාව කිව්ව නම් අපි ඔච්චර වියදම් කරන්නේ නෑනේ විසිල් වලටයි අත්පුඩි වලටයි.බලන්න පෝස්ටර් වලට ම මට ගියා වෙඩින් කාඩ් ගහන්ට ගියාටත් වඩා වියදමක්.මම ලෝයර් කෙනෙක්,එදා ඌව නාඩගමේ මහමැතිට අඳිනකොට සසීට එහෙමවත් එකක් තිබ්බේ නැනේ.”

ජූනියර් වික්ටරි ජෙම්ස් නැවත එක්ස්පීරියන්ස් කේස් එක ඇද්ද විට මහරජට ද මළ පැන්නේය.

“ඔහෙට අපෙ සසීට වගේ ඇඟපත වත් තියෙනවැයි?ඔහෙ නිකං හාල්මැස්සෙක් වගේනෙ සසී එක්ක බලද්දී.අනික ෆැමිලි කේසස් ගැන කතාකරන්න එන්න එපා හරිය.”

“අන්න ෆැමිලි කේස් එකක් තමයි මේකත්.ඇයි අපේ ෆැමිලි එකට ම මේ කුඩම්මා ගේ සැලකිලි.මගේ මචං ඊයේ පෙරේදා නොඑන ගමන් ගියා හිතේ අමාරුවටම මහමැතිට අඳින්න නොදුන්නට.ඇයි එදා රජරට නාඩගමේදී වැඩිම අත්පුඩි විසිල් ගත්තු එකාට මහමැතිට අදින්න දීල මචං ව වීසිකරල දැම්මේ.අද වගේ එදත් මහමැතිට අඳින්න දුන්න නම් මගේ මචං අදටත් ජීවත් වෙනවා.”

“ආ එදා මල්ලිට මහමැතිට අඳින්න අයිය චන්දරේ ඇමති චරිතෙන්  අයින් උණා.මතකෙයි?ඔහෙත් එහෙනම් උප මහරජ කමින් අයින් වෙලා ඉම්මු පුතණ්ඩියට චරිතෙ දෙන්න.”

මහරජතුමා දිනුම් පදේ කීවේ වික්ටරි ජෙම්ස් කීයටවක් ඔය සූට් එක නොගලවන බව හොදින් ම දන්නා නිසාය.නමුත් ගම්මිරිස් කොළ බුලත් කරන්නට දන්නා වික්ටරි ජෙම්ස් මේ උගුලෙන් ගොඩ ආවේ මෙසේ කියමිනි.

“මට මේකෙන් අයින් වෙන්න බැරි කමක් නෑ මහරජතුමනි.ඒත් ඊට පස්සේ වේකන්ට් වෙන උප මහරජ චරිතෙට අපේ පක්ෂේ ජ්‍යේෂ්ඨයොයි ඔබතුමා ගේ ෆැමිලි එකේ ජ්‍යේෂ්ඨයොයි  ඇන කොටාගන්න ගියොත් කාට ද අවනම්බුව.”

“හ්ම් ඔහේ කියන කතාවෙත් ඇත්තක් තියෙනවා.හරි එහෙනම් ඔහේ ඔහොම්ම ම ඉන්නවා.අපි පුතාට දෙමු ප්‍රධාන සංවිධායකට අඳින්න.වයඹේ පොනියගේ පුතාටත් ඒකම දෙමු.”

“ඇමති කමකටවත් අඳින්න දෙන්න බැරිද?”

“මේ පප්පා රජතුමා ගේ බහුබූත ව්‍යවස්ථා  සංශෝධනේ හැටියට එක නාඩගමකට ඇමති චරිත හතරකට වඩා දාන්න බෑනේ ඔන්න විලමැද බංගලාවේ නං සේරම උනත් ඇමතිට අන්දන්න පුලුවන්.අපි හෙට අනිද්දට නාඩගම් ව්‍යවස්ථාව වෙනස් කරමු.එකකොට බැරියැ ඇමති චරිත හැටහුටාමාරක් දාන්න.තව ඕනි නම් බැරියැ අධීක්ෂණ මංත්‍රී චරිත හෙමත් දාන්න.එතකල් ඉවසල ඉම්මුකෝ.තුනෙන් දෙක තියෙද්දි මොනවැයි කරන්න බැරි?අනික අර උතුරේ නාඩගමත් අපේ ස්ක්‍රිප්ට් එකටම නටන්න ගන්නත් ඕනි.බුවාල බුල කෙලින්නයි යන්නේ මට පේන හැටියට.”

“හ්ම් එහෙමවත් කරමු එහෙනම්.වරද්දන්න එපා.”

ෂේප් න්‍යාය හොදබව අත්දැකීමෙන් ම දන්නා සීනීයර් වික්ටරි ජෙම්ස් ලද දෙයින් සතුටුවීමට තීරණය කළේය.

[හුදු ප්‍රබන්ධයක් ම පමණකි.චරිත, සිද්ධි සියල්ල කල්පිතයන් වේ]

About ජයශ්‍රී

සිංහල බෞද්ධයෙක්මි

Posted on 03/10/2013, in ප්‍රබන්ධ. Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. එහෙමයි උනා කියන්නෙ එහෙනං……..
    හැබැයි ලොක්ක කිව්ව තමුන්ගෙ මනාපෙ ජනතාවගෙ මනාපෙ කියල මහ ඇමති පත් කරනව කියල.

  2. ලොක්කට කොන්ඩම් ඕනේ බඩුවක් ගහනකොට විතරයි බං!!!!!!(කැතද මන්දා)

  3. @රාජ්,කියන කොට එහෙමයි-කරනකොට මෙහෙමයි !
    @අරූ,හොද්දට රම්පෙ කරපිංචා වගේ තමයි.කනකොට වීසී කරලදානවා.

ඔබේ අදහස් දහස් වටී ....................

